Books

YOUNG R. (2015) Teaching English the Silent Way, Duo Flumina, (forthcoming)

YOUNG R., MESSUM P. (2012) Comprendre l’apprentisage pour mieux enseigner, UEPD. Besançon. pp 226.

YOUNG R., MESSUM, P. (2011) How We Learn and How We Should be Taught, Duo Flumina, London. pp 204

YOUNG R., (2011) L’anglais avec l’approche Silent Way, Eyrolles, Paris. pp 288.

 

Doctoral thesis

YOUNG R. (1990) Universaux dans l’enseignement et l’apprentissage du français et de l’anglais dans des situations pédagogiques diverses. Thèse de doctorat, Science du langage, Université de Franche-Comté.

 

Articles

YOUNG R., MESSUM P. (2013) Gattegno’s Legacy in : Voices. IATEFL, N° 232, pp 8-9.

MESSUM P.,YOUNG R. (2013) Two pronunciation Lessons in : Speak Out. (Pron SIG Newsletter), N° 48, pp 15–18.

MESSUM P.,YOUNG R. (2012) Glasgow IATEFL – PCE : Pronunciation Masterclass, in : Speak Out. (Pron SIG Newsletter), N° 47, p 24.

MESSUM P.,YOUNG R. (2012). Non-Imitative Ways of Teaching Pronunciation: why and how, IATEFL Fielded Discussion and Report, Pronunciation Science. London. pp 41.

YOUNG R. (2012) Teaching Pronunciation Effectively in TESOL Teaching Times, N° 63, p18.

CESCO C., JULIA F., KUBIÉ R., PARGOVSKY J., YOUNG R.   (2003) Certification initiale de compétence en français : 4 vol. [série]. Besançon : Université de Franche-Comté – CLA.

  • Ecriture
  • Lecture
  • Oral
  • Français langue étrangère : écrit

NUSBAUM R.  STEVICK E., THORNBURY S.,YOUNG R. (2000) Roundtable - Under What Circumstances Do We Apply the Word ‘Scientific’ in Language Learning? In Prism - A Learning Journal, Vol 5, Paris, pp. 138.

YOUNG R. (1998) Experimenting with Sound/Colour in English and French, in Acts of the Conference Caleb Gattegno’s Science of Education: Ten Years After

YOUNG R. (1998). Bypassing the Psyche in Prism - A Learning Journal Vol III, Paris, pp. 14-24.

YOUNG R. (1997). Gattegno's Theory of Evolution in Prism - A Learning Journal, Vol I, Paris, pp. 29-42.

BIERO A., HANSON G., L’HÔTE D., PEUTEUIL N., YOUNG R. collab., POPLAWSKA A., TORJUSSEN C. (1996). Anglo-phone : cours d’anglais par téléphone. Besançon : Université de Franche-Comté – CLA.

YOUNG R. (1994a). What's behind the Silent Way? - an Introduction to the Theory - Part 1 How do we learn? in The Language Teacher, Japanese Association of Language Teachers, Tokyo.

YOUNG R. (1994b). What's behind the Silent Way? - an Introduction to the Theory - Part 2 - The Subordination of Teaching to Learning in The Language Teacher, Japanese Association of Language Teachers, Tokyo.

YOUNG R. (1994c). What's behind the Silent Way? - an Introduction to the Theory - Part 3 - The Tools in The Language Teacher, Japanese Association of Language Teachers, Tokyo.

YOUNG R., (1994d). The Silent Way. In Actes des Rencontres éuropéennes Alter Langues. Formation linguistique et mobilité professionnelles des jeunes travailleurs du Bâtiment et des Travaux Publics. Paris : Sesam, p.51-53.

CACHOT R., YOUNG R.  (1994e). Rapport de l’atelier 1. In Actes des Rencontres éuropéennes Alter Langues. Formation linguistique et mobilité professionnelles des jeunes travailleurs du Bâtiment et des Travaux Publics. Paris : Sesam, p.55-56.

BIERO A., HICKS D., PEUTEUIL N., YOUNG R. et al. (1993) One Hundred Conversations for Beginners. [booklets and cassettes] Besançon : Université de Franche-Comté - CLA, 3 vol.

  • Book One : Rods
  • Book Two : People
  • Book Three : More People

YOUNG R. (1992) The Silent Way - some of the reasons why in Erwachsenengemässes Lehren Und Lernen Einer Fremdsprache - Sprachandragogik, Herausgeber : Erich Zehnder; Université de Mainz, Allemagne.

YOUNG R. (1991a) Tests de placement basé sur l'auto-évaluation, for Société Merlin Gerin à Grenoble.

YOUNG R. (1991b) On Awareness and awarenesses in The Science of Education in Question, Besançon, N° 5, pp. 5-6.

ALLARD F., YOUNG R. (1990),  A Way and Ways: Ten Years Later: The Silent Way in The Language Teacher, Japanese Association of Language Teachers, Tokyo. Vol XIV, N° 6. pp.27-29.

HANSON G., L’HÔTE D., YOUNG R. (1988a) Anglais par Minitel. 100 exercises for self learning in the Minitel server of the Besançon Town Hall. Code 3615 BISONTEL, Menu : Cours d'anglais.

HANSON G., L’HÔTE D., YOUNG R. (1988b). Silent Way inspired exercices for autonomous learning in TESOL News, Paris, Vol. VIII, N° 3. pp39-41.

L’HÔTE D., MILLEQUANT B., YOUNG R. (1987a). L'équipe informatique et didactique in Bulletin de L'I.R.E.L., N° 3, Faculté des Lettres et Sciences Humaines, Besançon. pp. 5-59.

L’HÔTE D.YOUNG R. (1987b). E.A.O. et didactique in Bulletin de L'I.R.E.L., N° 3, Faculté des Lettres et Sciences Humaines, Besançon. pp.60-94.

L’HÔTE D., HANSON G., TORJUSSEN C., YOUNG R.(1987c). Battery of standardised tests, for the English department of the airline company, Air Inter.

YOUNG, R. (1986) Qui corrige quoi - et quand ? in Panorama, internal document, Centre de Linguistique Appliquée de Besançon. pp.55-56.

HANSON G., L’HÔTE D., PEUTEUIL N., YOUNG R. (1986b). Anglo-phone, Exercises for Teaching English by Telephone, Centre de Linguistique Appliquée de Besançon, Université de Franche-Comté. pp. 64.

YOUNG R. (1986, 87 et 88) Suggestions for teachers, in Spectrum. Suggestions for classroom exercices based on the articles in each magazine: 6 publications per year. Advanced level. Linguapress, Besançon.

YOUNG R. (1986, 87 et 88) Suggestions for teachers, in Freeway, Suggestions for classroom exercices based on the articles in each magazine: 6 publications per year. Intermediate level. Linguapress, Besançon.

YOUNG R. (1986, 87 et 88) Suggestions for teachers, in Horizons, Suggestions for classroom exercices based on the articles in each magazine: 6 publications per year. Beginner level. Linguapress, Besançon.

HANSON G., YOUNG R. (1985). Historique de l'enseignement des langues en Europe et aux Etats-Unis depuis 1900 in Bulletin de l'IREL, N°1, Faculté des Lettres et Sciences Humaines, Besançon. pp73-112.

YOUNG, R. (1984 a). The Silent Way in New Approaches in Foreign Language Methodology, Department of Applied Linguistics, University of Nijmegen, Pays Bas. et AIMAV, Bruxelles. pp.99-105.

YOUNG, R. (1984 b). The Silent Way, une réponse à la question 'qu'est-ce qu'apprendre ?', in Les Langues Modernes, N° 2-3. Paris. pp. 178-182.

YOUNG, R. (1984 c). Qu'est-ce qu'apprendre ?, in Les nouvelles approches dans l'apprentissage des langues, Actes du colloque de l'E.S.C.A.E., Lyon, Mars. pp. 10-14.

YOUNG, R. (1984 d). Solving Pronunciation Problems the Silent Way in TESOL News, Actes du Colloque. Paris. pp. 105-107.

YOUNG R. (1983) Le Silent Way. Le Français dans le monde, N° 175, p 51-55.

 

Translations

DOMINICE C., YOUNG R. (2012). of C. Gattegno, The Science of Education, Part 1 Educational Solutions Inc, Toronto. pp 236.

YOUNG R. (1989). Connaître ses enfants tels qu'ils sont, of C. Gattegno, (1988) Know Your Children - a Book for Parents, Ed Sols, New York, pp. 233, UEPD, Besançon. pp 125

YOUNG R. (1986). L'univers des bébés, of Gattegno, Caleb. (1973) In the Beginning there were no Words: The Universe of Babies, Educational Solutions, New York. pp. 133, UEPD, Besançon. pp 118.

YOUNG R. (1985a). Homo Economicus, of C. Gattegno. Homo Economicus, in Newsletter Vol. XIII N° 3 février 1984 traduit sous le titre UEPD, Besançon. pp 32.

YOUNG R. (1985b). L'année de l'enfance of C. Gattegno. The Year of the Child, a series of five Newsletters

Entering the World - Early Childhood Vol. VIII N° 3 février 1979

The Elementary School Years Vol. VIII N° 4 avril 1979

Adolescence Vol. VIII N° 5 juin 1979

The Child in Every One of Us Vol. IX, N°, septembre 1979

Knowing: Epistemology or Psychology? Vol. IX N° , décembre 1979

translated into French and published in one volume. UEPD, Besançon. pp 99.

YOUNG R. (1985c). Est-ce que les enseignants de langue ont l'esprit ouvert ? of C. Gattegno. Can language Teachers be Open-Minded? in Newsletter Vol. XV N° 5 juin 1986, UEPD, Besançon. pp 15.

YOUNG R. (1984a). Qu'est-ce que le langage ?, of C. Gattegno, Thoughts for the Summer in Newsletter Vol. III N° 5 juin 1974, UEPD, Besançon. pp 7.

YOUNG R. (1984b). Le besoin de savoir, of C. Gattegno, The Need to Know in Newsletter Vol. XIII N° 2 décembre 1983, UEPD, Besançon. pp 14.

 

Editors 

L’HÔTE D.YOUNG R. (1987), Editors of Bulletin de L'I.R.E.L., N° 3, Faculté des Lettres et Sciences Humaines, Besançon. pp. 94.

L’HÔTE D.YOUNG R. (1988), Guest Editors of TESOL NEWS, Paris, Vol VIII, N° 3. pp.76.